Monday, October 29, 2007

Primul examen. putin dor, cred

Katie Melua- Nine Million Bicycles


Mâine am primul examen.....Cum mi s-a spus că nimic de aici nu se va compara cu bacul românesc, învăţ de zor sperând să iau mai putin de 4. ca sa trec. da da. 1 e cea mai bună notă aici.
....Am început ore de foto la faculta de arte. Învăţăm despre fotografi contemporani, profesori prin alte universităţi, unii excentrici, din ţări cu multă istorie a fotografiei. Nu sunt fotojurnalişti şi vorbesc adesea dispreţuitor despre fotojurnalism dar încearcă şi ei prin multe proiecte nonconformiste să schimbe lumea. Am să pun nişte linkuri pe blog zilele viitoare.
.....O poză pe care am găsit-o azinoapte pe comp şi mi s-a făcut aşa un dor de ţară.... :)
.......Andrei e cel mai mic copil dintr-o familie de ţigani care a lucrat vara asta la Recaş la culesul strugurilor. Părinţii lui confecţionează mături sau culeg diferite alte fructe în restul anului. Iniţial am vrut să pozez o poveste despre familia lui dar inginerul care se ocupa de sezonieri m-a trimis neaparat la o familie mai harnică. Niciuna nu mi-a mai plăcut aşa mult. Am să pun o serie mai lungă după ce se anunţă câştigatorii de la Descoperă.
---------------------------------------------------------
(Lied hören)
.......Morgen habe ich die erste Prüfung...Man hat mir gesagt dass hier nichts mit das rumänische Abitur ähnelt, also lerne ich, so dass ich weniger als 4 bekomme. (In Rumänien ist 10 die beste Note und mit weniger als 5 fällt man durch.)
.......Ich habe die Fotografieunterrichte begonnen, an der Angewandten. Wir lernen über zeitgenössische Fotografen, Professoren anderer Universitäten, einige exzentrisch, aus Länder mit lange Fotografiegeschichte . Sie sind nicht Fotojournalisten und sprechen oft verachtend über Fotojournalismus, sie versuchen aber auch durch nonkonformiste Projekte die Welt zu verändern. Ich werde in den nächsten Tagen einige links posten.
........Ein Foto das ich gestern Nacht auf dem Computer gefunden habe und das mich sehnsüchtig an Rumänien errinnert... foto2
........Andrei ist das kleinste Kind in einer Zigeunerfamilie, die im Sommer in Recas (bekanter rumänischer Weinberg) am Pflücken der Trauben gearbeitet hat. Seine Eltern bauen Holzbesen im Rest des Jahres oder pflücken andere Obstarten. Anfangs wollte ich eine Geschichte über seine Familie fotografieren. Der für die Arbeit zuständige Ingineur hat mir aber gesagt unbedingt eine fleissigere Familie zu finden. Keine andere gefiel mir mehr...

5 comments:

Paula said...

mi-e tare dor de tine. succes la examen! pup

Unknown said...

Despre fotografi din Ro se va discuta ?:)

Luiza Puiu said...

numai despre dinu lazar. si numa daca isi da foc la intreaga opera

andrei said...
This comment has been removed by the author.
andrei said...

Me likes both pictures.